SuRat C!nTa Utk SahaBatkU

Sahabat...

Aku berasa bahagia melihat kebahagiaanmu
Aku berasa gembira melihat tawa ceriamu

Setiap keperitan yg kau lalui kini,sedikit
demi sedikit telah berlalu pergi
Foto-fotomu sungguh menggambarkan betapa
kau mengecapi saat indah itu
Tetapi kekecewaan telah bermukim di pintu
hatiku sehingga aku menjadi buntu
Aku tidak tega melihatkau terus berlari jauh
dari-Nya
Mengutip segala sisa-sisa kasih yg dusta semata
Aku begitu takut melihat kau hilang arah
tujuan hidup
Aku begitu bimbang kau tersasar jauh di
lembah kebebasan
Apa perlu aku buat sahabat?

Sahabat...

Ingin sekali aku membawamu ke dalam
dakapanmu
Memberitahu betapa kasihnya aku
kepadamu
Mengingatkan kamu tentang sesuatu
yg berilmu
Agar dirimu tidak lupa pada
yg Maha Penentu
Aku bingung dalam sendu
Akutidak tega membiarkan sahaja

bisikan nafsu
Ya memluluhkan jiwa dan sanubarimu....


Sahabat...

Saat kau berasa sukar,lelah dengan kehidupan ini
Begitu banyak soalan yg kau beri
Kau menyalahi takdir diri
Tetapi hakikatnya kau membiarkan hati mati
Sedangkan ada yg Maha Memberi
Namun kau rela hidup menjadi sepi tanpa panduan hakiki
Apa perlu aku buat Sahabat?


Sahabat...


Tiada kata-kata yg dapat kurungkaikan mengharapkan kesedaranmu
Utk berjalan seiring denganmu
Hanya doa ku pinta utk membantu
Moga kau dan aku dalam kerahmatan-Nya selalu

No comments:

Post a Comment